Bilietai
Kalendorius
Kalendorius
**
P A T K P Š S

Vizijos. Onutė Gražinytė, Gabrielius Alekna, „Duo Per Gunt“

2024 10 02
19.00
Vilnius
Filharmonijos Didžioji salė
Organizatorius: Lietuvos nacionalinė filharmonija
Trukmė: ~2 val.
Amžiaus cenzas: 7 m.
Nuo Eur BILIETAI

Atlikėjai

ONUTĖ GRAŽINYTĖ (fortepijonas)
GABRIELIUS ALEKNA (fortepijonas)
Duo PER GUNT (perkusija): GUNTARS FREIBERGS, PAVEL GIUNTER

Programa

OLIVIER MESSIAEN – „Amen vizijos“ („Visions de l’Amen“): I d. – „Sutvėrimo amen“ („Amen de la Création“)
MIKALOJUS KONSTANTINAS ČIURLIONIS – Simfoninė poema „Miške“ (Jono Aleksos versija dviem fortepijonams)
VYTAUTAS BACEVIČIUS – „Septintasis žodis“ („Septième mot“)
OLIVIER MESSIAEN – „Amen vizijos“ („Visions de l’Amen“): IV d. – „Troškimo amen“ („Amen du Désir“)
ANDERS KOPPEL – Toccata vibrafonui ir marimbai
BÉLA BARTÓK – Sonata dviem fortepijonams ir perkusijai, Sz. 110

Apie renginį

Šiame koncerte kartu muzikuoti susitinka žinomi lietuvių pianistai net iš skirtingų žemynų: Niujorke gyvenantis Gabrielius Alekna ir Vokietijoje gyvenanti Onutė Gražinytė. Jų susitikimas žada retą ir neįprastą programą, supintą iš šedevrų, skirtų atlikti dviem fortepijonams. Žymiausio XX a. prancūzų kompozitoriaus Olivier Messiaeno „Amen vizijos“ išreiškia įvairius ir gilius žodžio amen turtus. Greta šio gilaus dvasinio išgyvenimo padiktuoto kūrinio (kurio dalys tarsi įrėmina pirmą koncerto pusę) skambės itin retai atliekama Mikalojaus Konstantino Čiurlionio simfoninės poemos „Miške“ versija dviem fortepijonams, kurią sukūrė legendinis dirigentas Jonas Aleksa. Į programą įpintas ir iškilusis XX a. lietuvių išeivių kompozitorius bei pianistas Vytautas Bacevičius, jo kūryba yra kertinė G. Aleknos sceninės ir mokslinės veiklos ašis. „Tokie septintojo dešimtmečio Bacevičiaus šedevrai kaip 4-asis koncertas fortepijonui su orkestru ar „Septintasis žodis“ dviem fortepijonams, mano nuomone, lengvai gali lygiuotis su geriausia pasaulio muzika“, – sako atlikėjas, įrašinėjantis jau trečią Bacevičiaus kūrinių fortepijonui tomą („Toccata Classics“), įrašęs ir išleidęs visus keturis Bacevičiaus fortepijoninius koncertus („Naxos“). „Septintasis žodis“ – mudviejų su Gabrieliumi bendro sceninio muzikavimo pradžia – pirmas ir kol kas vienintelis kūrinys, kurį drauge esame atlikę. Tačiau to užteko impulsui bei įkvėpimui sukurti ir parengti šią koncertinę programą“, – sako O. Gražinytė.

Prie fortepijoninio dueto prisijungus žinomiems perkusininkams Pavelui Giunteriui ir Guntarui Freibergui, skambės įžymioji Bélos Bartóko Sonata dviem fortepijonams ir perkusijai. Tai vienas įdomiausių ir išraiškingiausių Bartóko kūrinių, jį parašyti įkvėpė muzikavimas ir koncertavimas kartu su žmona pianiste Ditta Pasztory, taip pat noras į fortepijoną pažvelgti kitaip – kaip į perkusinį instrumentą. Opusas leis pasimėgauti retai sutinkamu dviejų pianistų ir dviejų perkusininkų dialogu ir netgi savotiškomis jų varžytuvėmis.