Bilietai
Kalendorius
Kalendorius
**
P A T K P Š S

Disputas su Schubertu. LKO, Vykintas Baltakas, Mindaugas Bačkus

In memoriam Wolfgang Rihm
2025 04 09
19.00
Vilnius
Filharmonijos Didžioji salė
Organizatorius: Lietuvos nacionalinė filharmonija
Trukmė: ~2 val.
Amžiaus cenzas: 7 m.
Nuo Eur BILIETAI

Atlikėjai

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS
(meno vadovas ir dirigentas Sergej Krylov)
Solistas MINDAUGAS BAČKUS (violončelė)
Dirigentas VYKINTAS BALTAKAS

Programa

FRANZ SCHUBERT – Simfonija Nr. 5 B-dur, D. 485
DIETER SCHNEBEL – „Schubert-Phantasie“ (versija styginių orkestrui)
WOLFGANG RIHM – „Erscheinung. Skizze über Schubert“; „Nature Morte – Still Alive“ styginiams
VYKINTAS BALTAKAS – „Spicules II“ violončelei ir styginių orkestrui; „Eine kleine Nachtmusik“ violončelei solo (premjera)




Apie renginį

Lietuvos kamerinis orkestras, violončelininkas Mindaugas Bačkus ir dirigentas, šios programos sumanytojas Vykintas Baltakas kviečia į koncertą „Disputas su Schubertu“.

Kas bus svarstoma muzikos opusais? V. Baltakas: „Koncerto programa yra lyg kryžkelėje tarp tradicijos ir jos tąsos, tarp praeities ir dabarties. Koncertas skirtas praeitais metais į amžinybę išėjusio, vieno didžiausių XX amžiaus Vokietijos kompozitorių Wolfgango Rihmo (1952–2024) atminimui. W. Rihmas sėmėsi įkvėpimo iš vėlyvųjų romantikų ir buvo ypač glaudžiai paveiktas Franzo Schuberto idėjų (šį vakarą skambės Schuberto Penktoji simfonija B-dur, sukurta 1816 m.). Šia programa siekiama parodyti ne laikotarpių skirtumus, o bendrąsias vertybes, nuolatinį kūrybiškumą ir troškimą ieškoti gilesnių meninių tiesų, neapsiribojant tik publikos poreikio patenkinimu. Taip pat W. Rihmas buvo mano mokytojas, todėl jo kūriniai yra tarsi programos centras, iš kurio tiesiami tiltai: vienoje pusėje į praeitį link Schuberto, o kitoje pusėje, per mano muziką – į dabartį.“

„Po kompozicijos ir dirigavimo studijų Lietuvoje Vykintas Baltakas dar Nepriklausomybės pradžioje išvyko studijuoti į užsienį ir ilgainiui sėkmingai integravosi į tarptautines šiuolaikinės muzikos terpes. Lietuvių kompozitoriaus muzikos stilių ženkliai paveikė ne vien kompozicijos studijos pas Wolfgangą Rihmą ir dirigavimo studijos pas Peterį Eötvösą, bet ir jo kaip dirigento muzikinės patirtys, atliekant XX amžiaus muziką.“
(LMIC informacija)