Bilietai
Kalendorius
Kalendorius
**
P A T K P Š S

„Concerto in Do“. Gleb Pyšniak, Robertas Šervenikas, LNSO, Kauno valstybinis choras

2024 03 23
19.00
Vilnius
Filharmonijos Didžioji salė
Organizatorius: Lietuvos nacionalinė filharmonija
Trukmė: ~2 val.
Amžiaus cenzas: 7 m.

Atlikėjai

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
(meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas)
KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
(meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas)
Solistai:
GLEB PYŠNIAK (violončelė)
MARIJA ARUTIUNOVA (sopranas)
GABRIELĖ KUZMICKAITĖ (mecosopranas)
KAROLIS KAŠIUBA (tenoras)
ANDRIUS APŠEGA (baritonas)
Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS

Programa

ANATOLIJUS ŠENDEROVAS – „Concerto in Do“ violončelei ir orkestrui; siuita iš baleto „Dezdemona“
CAMILLE SAINT-SAËNS – Oratorija „Tvanas“ („Le Déluge“), op. 45

Apie renginį

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras drauge su Kauno valstybiniu choru ir būriu solistų atliks du solidžius, tačiau scenoje gana retai skambančius kūrinius. Šiuolaikinės lietuvių muzikos klasiko Anatolijaus Šenderovo koncertą violončelei ir orkestrui „Concerto in Do“, dedikuotą LNSO bičiuliui Davidui Geringui, šį kartą atliks violončelininkas Glebas Pyšniakas. Po „Concerto in Do“ premjeros „Konzerthaus Berlin“ salėje 2002-aisiais publika susižavėjimą išreiškė atlikėjus ir kompozitorių į sceną pakviesdama šešis kartus. Muzikos kritikė Susan Shineberg meno žurnale „International Art Manager“ rašė sunkiai pamenanti atvejį, kai neprofesionalų publika taip entuziastingai sutiko šiuolaikinės muzikos kūrinį. Koncerte taip pat skambės A. Šenderovo Siuita iš baleto „Dezdemona“.

Prancūzų romantiko Camille’io Saint-Saënso oratorija „Tvanas“ simfoniniam orkestrui, chorui ir solistams laikoma vienu geriausių kompozitoriaus kūrinių, tačiau koncertų salėse ji skamba retai. Biblijoje, Pradžios knygoje, aprašyta istorija apie Pasaulio tvaną ir Nojaus arką stambios formos kūriniams įkvėpė ne vieną kompozitorių. Šis C. Saint-Saënso opusas išsiskiria kitokiu, novatorišku požiūriu į oratorijos žanrą – simfoninį orkestrą keisdamas vien tik styginiais ir pasitelkęs pasaulietinei muzikai būdingą muzikinę mintį, C. Saint-Saënsas papiktino patį popiežių, kritikavusį oratoriją kaip pernelyg pasaulietišką. Tačiau muzikos kritikai įvertino šį kūrinį kaip svarbų indėlį į prancūziškos oratorijos ir prancūzų klasikinės muzikos raidą.

Camille’io Saint-Saënso oratorijos „Tvanas“ dainuojamasis tekstas