Bilietai
Kalendorius
Kalendorius
**
P A T K P Š S

Pragiedrėjusi naktis. Eugenijaus Urbono atminimui

2024 11 20
19.00
Vilnius
Filharmonijos Didžioji salė
Organizatorius: Lietuvos nacionalinė filharmonija
Trukmė: ~2 val.
Amžiaus cenzas: 7 m.
Nuo Eur BILIETAI

Atlikėjai

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS
(meno vadovas ir dirigentas Sergej Krylov)
Fortepijoninis kvintetas: BORIS BROVTSYN (smuikas), MONIKA URBONAITĖ (smuikas), JURGIS JUOZAPAITIS (altas), GLEB PYŠNIAK (violončelė), PETRAS GENIUŠAS (fortepijonas)
Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS

Programa

ANTONÍN DVOŘÁK – Fortepijoninis kvintetas Nr. 2 A-dur, op. 81
JOSEPH HAYDN – Simfonija Nr. 26 d-moll, Hob. I:26 („Lamentatione“)
ARNOLD SCHÖNBERG – „Pragiedrėjusi naktis“, op. 4 („Verklärte Nacht“)

Apie renginį

Šis Lietuvos kamerinio orkestro koncertas skirtas smuikininko, ilgamečio kolektyvo primarijaus Eugenijaus Urbono (1946–2023) atminimui. Nuo 1972-ųjų 46 metus E. Urbonas grojo šiame orkestre, vienu metu buvo ir jo meno vadovu, organizavo koncertinę veiklą Lietuvoje ir užsienyje, pasižymėjo ypatingu profesionalumu, darbštumu, reiklumu. Jo netektis skaudžiai palietė artimuosius ir kolegas, todėl koncertas su jo mėgtų kompozitorių kūrinių programa yra labai prasmingas atminimo ir pagarbos ženklas. E. Urbono dukra, taip pat smuikininkė Monika Urbonaitė prisimena, kad „tėvelis labai mėgo romantinę muziką, Johanneso Brahmso, Antoníno Dvořáko kūrinius, dažnai klausėsi pastarojo Fortepijoninio kvinteto A-dur, todėl norėjome, kad jis skambėtų atminimo koncerte“.

„Eugenijaus buvimą jaučiame kasdien, nes nė viena repeticija nepraeina be jo minčių, jo įžvalgos apie muziką ir gyvenimą tapo citatomis, aforizmais. Didžiausias gyvenimo tiesas sugebėdavo pateikti su humoru, buvo labai saviironiškas. Tai buvo nepaprastai inteligentiška, elegantiška, išskirtinė asmenybė. Niekada nieko neįžeidė ir nepažemino, visiems mums buvo didelis autoritetas. Publikos akimis jis buvo Lietuvos kamerinio orkestro veidas, „Paganini“ – kaip ne vienas jį pavadindavo. Eugenijaus indėlis ne tik į orkestro gyvenimą, bet ir į visą Lietuvos kultūros istoriją yra neišmatuojamas“, – tai jo kolegų, orkestro artistų mintys.