Vytauto Bacevičiaus 120-mečiui. Yusuke Ishii rečitalis
Atlikėjai
YUSUKE ISHII (fortepijonas; Japonija, Lietuva)
Programa
KAROL SZYMANOWSKI – „Shéhérazade“ („Šecherazada“) iš ciklo „Masques“ („Kaukės“), op. 34
VYTAUTAS BACEVIČIUS – „Poème Nr. 4“ („Poema Nr. 4“), op. 10
PIERRE BOULEZ – Sonata fortepijonui Nr. 1
VYTAUTAS BACEVIČIUS – „Poème mystique“ („Mistinė poema“), op. 6
GEORGE BENJAMIN – „Fantasy on lambic Rhythm“ („Fantazija jambo ritmu“)
VYTAUTAS BACEVIČIUS – „Trois pensées musicales“ („Trys muzikinės mintys“), op. 66
CHRISTOPHE BERTRAND – „Haos“
Apie renginį
2025 m. minime vieno pirmųjų lietuvių muzikos avangardistų, pirmojo lietuviško fortepijoninio koncerto ir vieno pirmųjų lietuviškų baletų autoriaus, kompozitoriaus ir pianisto Vytauto Bacevičiaus (1905–1970) 120-ąsias gimimo metines. Šiam kūrėjui savo rečitalio programą paskyrė pianistas, tarptautinių konkursų laureatas Yusuke Ishii. Gimęs ir muzikos studijas pradėjęs Tokijuje, studijavęs Paryžiuje, nuo 2019 m. pabaigos pianistas, muzikologas ir kompozitorius Y. Ishii gyvena Lietuvoje, tyrinėja lietuvių muziką, yra Kauno technologijos universiteto doktorantas.
Rečitalio programą sudaro Bacevičiaus ir panašios estetikos XX a. kompozitorių kūriniai. Pradžioje simboliškai skambės Karolio Szymanowskio kūryba, ją Bacevičius labai mėgo. Kaip sako Y. Ishii, „šia programa siekiu atskleisti Bacevičiaus išsvajotą muzikinę utopiją, gretindamas su kai kurių XX a. kompozitorių, siekusių tokios pačios utopijos, darbais. Turbūt čia pasigendama Messiaeno, kurio kūryba žavėjosi Bacevičius, tačiau įtraukiau jo mėgstamiausius mokinius – Pierre’ą Boulezą ir George’ą Benjaminą. Pirmojo, kuriam šiemet būtų sukakę 100 metų, kūryba savo modernumu šokiravo Paryžiuje apsilankiusį Bacevičių, o su kitu Messiaeno mokiniu Benjaminu Bacevičiui neteko susipažinti. Tačiau egzistuoja įdomi sąšauka: Benjamino kūrinys grįstas ir pavadintas „Fantazija jambo ritmu“, o šį ritmą ypač mėgo ir Bacevičius. Programa baigiasi jaunesnės kartos kompozitoriaus, Boulezo protežė Christophe’o Bertrand’o, nusižudžiusio vos 29 metų savo karjeros apogėjuje, kūriniu. Tokiu būdu siekiama išryškinti Bacevičiaus estetiką ir jos sklaidą XX a. fortepijoninės literatūros kontekste.“
Koncerto partneris – Lietuvos muzikos informacijos ir leidybos centras