Bilietai
Kalendorius
Kalendorius
     
P A T K P Š S
icon

Debussy gamtoje. Groja Philippe Cassard

IX Vilniaus fortepijono festivalis
2025 11 23
16.00
Vilnius
Vieta: Filharmonijos Mažoji salė
Organizatorius: Lietuvos nacionalinė filharmonija
Trukmė: ~1 val.
Amžiaus cenzas: 7 m.
Nuo Eur BILIETAI

Atlikėjai

PHILIPPE CASSARD (fortepijonas, Prancūzija)

Programa

CLAUDE DEBUSSY –
Iš rinkinio „Preliudai“, II knyga, L. 123: Preliudas Nr. 5 „Bruyères“ („Viržiai“); Preliudas Nr. 7 „La Terrasse des audiences du clair de lune“ („Terasa, lankoma mėnulio šviesos“)
„La neige danse“ („Sniegas šoka“) iš siuitos „Le Coin des enfants“ („Vaikų kampelis“), L. 113
Iš rinkinio „Preliudai“, I knyga, L. 117: Preliudas Nr. 6 „Des Pas sur la neige“ („Žingsniai sniege“); Preliudas Nr. 7 „Ce qu’a vu le vent d’ouest“ („Ką matė vakarų vėjas“); Pjesė Nr. 1 Des-dur „Reflets dans l’eau“ („Atspindžiai vandenyje“) iš siuitos „Images I“, L. 110
Preliudas Nr. 8 „Ondine“ („Undinė“) iš rinkinio „Preliudai“, II knyga, L. 123
Preliudas Nr. 10 „La cathédrale engloutie“ („Nuskendusi katedra“) iš rinkinio „Preliudai“, I knyga, L. 117
Preliudas Nr. 1 „Brouillards“ („Rūkai“) iš rinkinio „Preliudai“, II knyga, L. 123
„Jardins sous la pluie“ („Sodai lietuje“) iš ciklo „Estampai“, L. 100
„L’Isle joyeuse“ („Džiaugsmo sala“), L. 106

Apie renginį

Ypatingo muzikos melomanų dėmesio susilaukė pianisto Philippe’o Cassardo per vieną dieną sugroti keturi rečitaliai, kuriuose skambėjo visi Claude’o Debussy kūriniai fortepijonui. Vėliau Ph. Cassardas šį milžinišką ciklą pakartojo Londone, Dubline, Lisabonoje, Vankuveryje ir kitur. Vilniaus fortepijono festivalio klausytojams pianistas padovanos dalelę šios gigantiškos C. Debussy kūrinių fortepijonui programos – įvairius gamtos reiškinius iliustruojančias kompozicijas.

C. Debussy kūryboje fortepijonui ryški Tolimųjų Rytų ir Fryderyko Chopino įtaka, tačiau kompozitorius išvystė savitą stilių. Nepaisant to, kad C. Debussy muzikos to meto muzikinė visuomenė nepriėmė palankiai, šiandien jis įvardinamas kaip vienas iš fortepijoninės muzikos revoliucionierių, sulaužiusių nusistovėjusias Vakarų Europos kanono taisykles ir sukūrusių naujas. Sakoma, kad jokio kito kompozitoriaus muzika taip taikliai neperteikia nuo lietaus mirguliuojančių pastelinių gėlių, mėnulio apšviestų peizažų, dūmuose paskendusių Paryžiaus kavinių ir Tolimųjų Rytų paslapčių. Kai visa tai interpretuoja Ph. Cassardas – išgirsti būtina.