Bilietai
Kalendorius
Kalendorius
**
P A T K P Š S

Pavasario balsai. LNSO, Viktorija Miškūnaitė, Gianluca Marcianò

2024 03 09
19.00
Vilnius
Filharmonijos Didžioji salė
Organizatorius: Lietuvos nacionalinė filharmonija
Trukmė: ~2 val.
Amžiaus cenzas: 7 m.

Atlikėjai

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
(meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas)
Solistė VIKTORIJA MIŠKŪNAITĖ (sopranas)
Dirigentas GIANLUCA MARCIANÒ (Italija)

Programa

JURGIS KARNAVIČIUS – „Ovalus portretas“, op. 18
RICHARD STRAUSS – „Keturios paskutinės dainos“ („Vier letzte Lieder“) sopranui ir orkestrui, AV 150 / op. posth.
ROBERT SCHUMANN – Simfonija Nr. 1 B-dur, op. 38 („Pavasario“)

Apie renginį

Visus koncerte skambėsiančius kūrinius sieja pavasario ir meilės leitmotyvas. Jurgis Karnavičius simfoninę poemą „Ovalus portretas“ sukūrė 1927-aisiais – tie metai ryškiai žymėjo naują etapą, o kartu ir meilės Lietuvai įprasminimą jo gyvenime ir kūryboje. Tuomet iš Sankt Peterburgo (kur sėkmingai kūrė, koncertavo ir mokė) sugrįžusį į Lietuvą, J. Karnavičių kolegos priėmė ne itin palankiai. Kompozitoriui, altininkui ir vokalistui teko daug ką pradėti nuo pradžių, taip pat ir permąstyti iš Sankt Peterburgo kompozicijos mokyklos parsivežtus kūrybos principus bei lietuviškumo sampratos svarbą.

Toliau koncerte skambėsiančios Richardo Strausso „Keturios paskutinės dainos“ sopranui ir orkestrui – kompozitoriaus gulbės giesmė ir paskutinis meilės laiškas mylimai žmonai sopranui Pauline de Ahna. Po mirties publikuotame R. Strausso dainų cikle tvyro ramybė, susitaikymo ir išbaigtumo jausmas. „Pavasaris“ – pati viltingiausia ciklo daina ir vienintelė, kurioje neminima mirtis, tačiau tai buvo pats paskutinis kompozitoriaus pabaigtas kūrinys. Taip pat koncerte skambės Roberto Schumanno Simfonija Nr. 1 B-dur – pirmasis kompozitoriaus simfoninis kūrinys, sukurtas netrukus po vestuvių su kompozitore ir pianiste Clara Wieck. R. Schumanno žmonos dienoraščių įrašai byloja, kad „Pavasario“ pavadinimą simfonija gavo todėl, kad buvo įkvėpta vokiečių poeto Adolfo Böttgerio eilėraščio „Frühlingsgedicht“ („Pavasario eilėraštis“).

Sopranas Viktorija Miškūnaitė, buvusio Zalcburgo festivalio meno vadovo ir Berlyno valstybinės operos direktoriaus režisieriaus Jürgeno Flimmo pavadinta spinduliuojančiu deimantu, yra tituluojama viena geriausių Lietuvos operos solisčių. Sukūrusi ne vieną įspūdingą ir muzikos kritikų puikiai įvertintą vaidmenį operos scenoje, V. Miškūnaitė viso pasaulio publiką žavi atlikdama ir kitų žanrų kūrinius. Šį kartą Lietuvos nacionalinės filharmonijos scenoje ji atliks vokalinės brandos reikalaujantį R. Strausso opusą.

Italų dirigentas Gianluca Marcianò – pagrindinis Taranto ir Materos miestų orkestro „Orchestra della Magna Grecia“ dirigentas, pagrindinis kviestinis Armėnijos valstybinio simfoninio orkestro dirigentas, muzikos ir scenos menų festivalio „Al Bustan“ Libane meno vadovas, „Chelsea Opera Group“ meno vadovas. G. Marcianò yra bendradarbiavęs su tokiais žymiais atlikėjais kaip seras Brynas Terfelis, Thomas Hampsonas, Elina Garanča, Danielle de Niese, Khatia Buniatshvili ir kitais. Dirigento repertuare dominuoja žymių operų arijos, tačiau jis mielai diriguoja ir instrumentinių bei vokalinių-instrumentinių žanrų kūrinius.