Prancūzų muzikos šedevrai. LNSO, Xavier Phillips, Victorien Vanoosten
Atlikėjai
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
(meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas)
KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
(meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas)
Solistai:
XAVIER PHILLIPS (violončelė, Prancūzija)
LINA DAMBRAUSKAITĖ (sopranas)
STEPONAS ZONYS (baritonas)
RENATA MARCINKUTĖ-LESIEUR (vargonai)
Dirigentas VICTORIEN VANOOSTEN (Prancūzija)
Dirigento asistentas MODESTAS BARKAUSKAS
Programa
CLAUDE DEBUSSY – „Noktiurnai“ („Nocturnes“), L. 98
HENRI DUTILLEUX – Koncertas violončelei ir orkestrui „Tout un monde lointain...“ („Ištisas tolimas pasaulis...“)
GABRIEL FAURÉ – „Requiem“ d-moll, op. 48, sopranui, baritonui, chorui ir orkestrui
Apie renginį
„Prancūzų muzikos šedevruose“ – trijų skirtingų iš muzikinio impresionizmo išaugusių šakų garsinė kombinacija, sudėliota pagrindinio Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro kviestinio dirigento V. Vanoosteno.
V. Vanoosteno prancūziškos muzikos interpretacijos sulaukė itin aukštų įvertinimų. Šįkart dirigentas jas pateiks sujungdamas jėgas su prancūzų violončelės virtuozu X. Phillipsu ir gausiu būriu publikai gerai pažįstamų lietuvių atlikėjų.
Iškart po koncertą pradėsiančių C. Debussy „Noktiurnų“, vadinamų mistišku muzikinių vaizdinių šedevru, skambės H. Dutilleux koncertas violončelei „Ištisas tolimas pasaulis...“ – vienas svarbiausių XX. a. violončelės repertuaro kūrinių. Ši muzikinė Charles’o Baudelaire’o poezijos parafrazė gimė iš artimos H. Dutilleux draugystės su žymiuoju violončelės virtuozu Mstislavu Rostropovičiumi. Sakoma, kad kūrinyje įprasmintas jųdviejų santykis buvo toks artimas, kad kiti violončelininkai sunkiai randa originalias, savitas interpretacijas.
X. Phillipsas prasitarė ryšio su koncertu „Ištisas tolimas pasaulis...“ ieškojęs ilgai ir lėtai, puslapis po puslapio, vadovaudamasis M. Rostropovičiaus nuorodomis ir iš jo perimta nuolankumo muzikai filosofija. Ypatingo susikaupimo šis kūrinys reikalauja ne tik iš solisto, bet ir iš kiekvieno orkestro nario bei klausytojo.
Koncerto pabaigoje skambės G. Fauré „Requiem“ d-moll – kompozitoriaus amžininkų simpatijas pelniusi lopšinė mirčiai, prisodrinta turtingų ir dvasingų melodijų. Ramus, guodžiantis kūrinys, kalbantis apie susitaikymą ir išsilaisvinimą, buvo atliktas ir per paties G. Fauré laidotuves.
Koncerto partneris – Prancūzų institutas Lietuvoje