Paryžius ir Satie. Groja Denis Pascal
Atlikėjai
DENIS PASCAL (fortepijonas, Prancūzija)
Programa
ERIK SATIE –
Kompozicija fortepijonui „Embryons desséchés“ („Džiovinti embrionai“)
„Son Binocle“ („Jo žiūronai“) iš siuitos fortepijonui „Les Trois Valses distinguées du précieux dégoûté“ („Trys ypatingai nuobodžiaujančio dendžio valsai“)
Pjesių fortepijonui rinkinys „Véritables préludes flasques (pour un chien)“ („Tikrieji vangūs preliudai (šuniui)“)
Ciklas „Trois Gymnopédies“ fortepijonui
„La Vocation“ („Pašaukimas“) iš muzikos Joséphino Péladano dramai „Le Fils des étoiles“ („Žvaigždžių sūnus“)
CLAUDE DEBUSSY –
Siuita fortepijonui „Images II“, L. 111 („Paveikslai II“): Pjesė Nr. 1 B-dur „Cloches à travers les feuilles“ („Varpai per lapus“), Pjesė Nr. 2 e-moll „Et la lune descend sur le temple qui fut“ („Ir mėnulis nusileidžia ant šventyklos, kuri buvo“), Pjesė Nr. 3 Fis-dur „Poissons d’or“ („Auksinė žuvelė“)
FRYDERYK CHOPIN – Noktiurnas Nr. 3 g-moll, op. 15
ERIK SATIE – „Gnossienne“ Nr. 4
FRYDERYC CHOPIN – Polonezas-fantazija As-dur, op. 61; Barkarolė Fis-dur, op. 60
ERIK SATIE – „Gnossienne“ Nr. 1 iš ciklo „Trois Gnossiennes“
FRYDERYK CHOPIN – Noktiurnas Nr. 2 Des-dur, op. 27
ERIK SATIE – „Gnossienne“ Nr. 3 iš ciklo „Trois Gnossiennes“
FRYDERYK CHOPIN – Baladė Nr. 4 f-moll, op. 52
Apie renginį
Eriko Satie gyvenimas ir kūryba buvo glaudžiai susijęs su Paryžiumi – tikriausiai jokio kito kompozitoriaus muzika taip taikliai neperteikia to meto paryžietiško gyvenimo dvasios. Kompozitorius mėgo laiką leisti bohemiškose Monmartro kavinėse, kurios ir įkvėpė sukurti žymiausias kompozicijas. Ekscentriška E. Satie asmenybė ir unikalus muzikinis stilius, besiribojantis ir su nuosaikesniu impresionizmu, ir su vėliau klestėjusiu avangardu, tapo XIX a. pabaigos ir XX a. pradžios Paryžiaus meninio ir intelektualinio gyvenimo simboliu.
Vienas originaliausių prancūzų pianistų Denis Pascalis įtaigiai perteikia prancūzišką eleganciją, vieną svarbiausių E. Satie muzikos ir jos interpretacijų elementų. Skambindamas intensyviai, pamatuotai, jis kuria muzikinę poeziją – sakoma, kad D. Pascaliui vienam iš nedaugelio pavyko įminti ir atskleisti E. Satie paslaptį.
D. Pascalis žymus tuo, kad jo muzikiniai pasirodymai itin autentiški, išlaikantys istorinį repertuaro suvokimą. Griežta ir nuosekli muzikos interpretavimo etika yra viena pagrindinių šio atlikėjo vertybių. Vilniaus fortepijono festivalio koncerte E. Satie kūrybą apgaubiantys Claude’o Debussy ir Fryderyko Chopino kūriniai skambės neatsitiktinai – abu kompozitoriai taip pat yra svarbūs paryžietiško fortepijoninio repertuaro simboliai, kontekstualizuojantys E. Satie kūrybą.